Ambassadörerna är egna företagare, kommuninvånare och representanter för företag som berättar om vad de uppskattar med Linköping. Vilka fördelar finns med att driva företag, arbeta och leva just här? Några företag som representeras är exempelvis Saab, Maxar Technologies, HaMa Adventures och NIRA Dynamics.
Varumärket Linköping är starkt, men har konkurrenter
Platser konkurrerar med varandra om att attrahera arbetskraft, företag och nya investeringar – och som en växande stad behöver vi just det. Därför är det viktigt att vi i Linköping fortsätter att kommunicera våra fördelar.
– Linköping har en väldigt tydlig image av högteknologi, akademi, flyg och kunskap. Det finns ingen plats som har en så stark koppling till begreppet framtidsstad som vår. Och framtidsstad är också det som driver attraktivitet för platsen, både bland Linköpingsbor och de som bor i övriga landet, säger Claes Ekström, kommunikationsstrateg med ansvar för platsvarumärket Linköping. Vill du också vara med och berätta om Linköping? Material som är fritt att använda hittar du på framtidsstadenlinkoping.se.